Duyurular

#blogfirtinasi 3. yazı Gezdiğim yerler ve gitmeyi çok istediğim bir yer

3.254 kişi okudu.

Gezme konusunda çok şanslı bir insanım dünyanın çok güzel yerlerini gördüm. Gezmeyi çok severim ve çok iyi planlarım her seyahati. Türkiye’nin pek çok yerini gezdim. İlk yurtdışı gezmem 9 yaşında 1 aylığına İngiltere’de dil kursuna gittiğim zamandı. Tek başıma gitmiştim ve bir ailenin yanında kalmıştım. Çok faydasını gördüm. Daha sonra 21 yaşında henüz bir üniversite öğrencisiyken sırtıma astım kocaman sırt çantamı ve aldım elime inter-rail biletimi 1 ayda Avrupa’nın tam 8 ülkesini gezdim. Trenlerde ve hostellerde uyudum, günde 6 saat yürüdüğüm günler oldu ama o 8 ülkenin en güzel şehirlerinde gezmediğim sokak, müze, gezilecek yer kalmadı. Biraz sefalet oldu ama şimdi beş yıldızlı otelde kaldığımda o tadı alamıyorum. İnanılmaz bir maceraydı. Nasıl bir özgürlük hissi anlatamam. Elimdeki biletle 1 ay boyunca Avrupa’nın istediğim her yerine gidebilirdim. İstediğim şehirde istediğim kadar kalabilirdim. Beğendiğim bir şehirde normalden fazla kaldığım oldu. Fransa, Yunanistan, İtalya, İsviçre, Avusturya, Almanya, Hollanda, Monako gittiğim ülkelerdi.  Herkese hayatında böyle bir macera yaşamayı tavsiye ederim. İnanın normal bir seyahatten çok daha ucuz ve  zevkli.

İsviçre Alplerinde üstü cam trenle geziliyor

Trenlerle Avrupa seyahatimde parayı otel yerine gezmeye harcamak için işte böyle trenlerle uyudum bazen

Üniversite bittikten sonra eşimle evlendik ve 3 hafta sonra eşimin doktorası için Amerika’nın Florida eyaletine taşındık. Öğrencilik devam ediyordu ama Amerika’nın güzel yerlerini görmek için hiç bir fırsatı kaçırmadık. Her sene konferanslar olurdu ve onlara giderdik. Amerika’da çok ucuza seyahatler bulabilmek çok kolay bu sayede hem değişik yerler gördük hem de Türkiye’deki pansiyon fiyatına 5 yıldızlı otellerde kaldık. Amerika’da gezdiğimiz yerler, New Orleans, Los Angeles, New York, Charleston, Myrtle Beach, Washington, Connecticut, Key West,  Austin, Dallas, Atlanta, Charleston, Orlando. Tabii ki 5 yıl yaşadığımız Florida eyaletinin ve 1,5 yıl yaşadığımız North Carolina eyaletlerinin neredeyse her yerini gezdik. Bir kere de evlilik yıldönümümüz için Cruise gemisiyle Bahama adalarına gitmiştik ki en hoşuma giden tatilimiz oydu. Üstelik de çok ucuza ayarlamıştım.

Neyse ki 31 yaşında oğlumu doğurana kadar bol bol gezmişim diyorum. Çünkü çocuklar doğduktan sonra Bodrum, Akçay ve Datça’daki aile yazlıkları dışında bir yere gidemedik. Açıkçası gitmek de istemedik çünkü çocuklar denizi çok sevdikleri ve evler onlara göre düzenlendiği için buralarda çok rahat ediyorlar. Biz de ailenin yardımıyla rahat bir tatil yapıyoruz.  Ama artık çocuklar büyüyorlar ve biz yakında çocuklarla da değişik yerler gezmeye başlayacağız. Arabamızı bu gezmeler için 7 koltuklu aldık ve artık gezme zamanıdır diyoruz. İlk gitmek istediğimiz yer Karadeniz. 2014’te gezmelerimize arabayla Karadeniz turuyla başlamak istiyoruz. Karadeniz’deki inanılmaz güzellikleri hem biz merak ediyoruz hem de çocukların görmesini istiyoruz. Bekle bizi Karadeniz…